Menu

Uzaktan Yenileme

E-imza uzaktan yenileme nasıl yapılır?

  1. Yenileme Başvurusu

Uzaktan yenilme için web sayfamızdan https://e-imzatr.com.tr/tr/urunlerimiz/yurt-ici/e-imza-yenileme linki üzerinden başvuru yaptıktan sonra, başvurunuzun işleme alınabilmesi için kesinlikle e-devlet üzerinden onaylamanız gerekmektedir. Başvuru işlemleriniz yapıldığında uzaktan yenileme yapabileceğinize dair size e-posta ya da sms ile bilgilendirme yapılacaktır.  Başvurunuzu yaptıktan ve e-devletten onayladıktan sonra, sistemden elinizdeki mevcut süresi biten e-imzanızın uzaktan yenileme uygun olup olmadığı kontrol edilir. Uygun ise size uzaktan yenileme işlemi için bilgilendirme yapılacaktır,  uygun değilse e-imzanız ptt kargo ile teslimat adresinize gönderilecektir.

Yardımcı Linkler

E-imza başvurusu e-devletten nasıl onaylanır?

https://www.youtube.com/watch?v=XscTYHHPabo

  1. Uzaktan Yenileme İşlemleri

İşlemlere başlamadan önce, bilgisayarınızda 64 bit java ve 64 bit akis uygulamalarının kurulu olduğundan emin olunuz. Eğer kurulumlar yok ise, https://e-imzatr.com.tr/tr/yardim-destek/e-imza-kurulum-suruculeri linke tıklayarak açılan sayfadan ilgili sürücüleri indirip kurunuz.

Kurulum var ise;

    1. ADIM: Web sayfamızdaki Pin Oluşturma alanında bulunan “Destek Al” butonuna basınız ve uygulamayı indirip çalıştırınız.

 

    1. ADIM: E-İmzanızı bilgisayara taktıktan sonra inen uygulamayı çalıştırınız. Ekrandaki T.C. Kimlik Numarası ve Güvenlik Kodu alanlarını doldurduktan sonra ileri butonuna basınız.

Not: Güvenlik kodunuzu bilmiyorsanız aşağıdaki linkten online işlemlere giriş yaptıktan sonra menüde yer alan “Güvenlik Kodum” sekmesindeki işlemleri yaparak öğrenebilirsiniz.

  Online İşlemler Giriş:  https://e-imzatr.com.tr/tr/online-islemler/giris

 

    1. ADIM: Cep telefonunuza veya Mail adresinize gelen Doğrulama Kodunu ilgili alana girdikten sonra İleri butonuna basınız.

 

    1. ADIM: Açılan ekranda Sertifika Yenile butonuna basınız.

 

    1. ADIM: İmzanızda kullandığınız şifrenizi girdikten sonra Sertifika Yenile butonuna basınız. Şifrenizi hatırlamıyorsanız şifrenizi yeniledikten sonra işlemlere en başından başlamanız gerekmektedir.

 

    1. ADIM: Aktif kullanmış olduğunuz sertifikanızın yenilenmesi sırasında eski sertifika silinip yerine yenisi yazdırılacağı için süre kaybı yaşamamanız adına, İmza süreniz bitmeden 24 saat önce bu işlemleri yapmanızı öneriyoruz. Yapılacak olan işlemleri onayladığınız zaman yeni sertifikanız yazdırılmaya başlanacaktır. Sertifikanızı yazdırma işlemi yaklaşık 2 DK kadar sürebilir. Bu süre boyunca kesinlikle imzanızı (TOKEN) bilgisayarınızdan çıkartmayınız.

 

    1. ADIM: Sertifikalandırma işlemi tamamlandı. Eski şifreniz ile beraber imzanızı kullanmaya devam edebilirsiniz.

 

×